Виховні заходи



Історичний брейн-ринг

Мета: активізувати пізнавальну діяльність учнів, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, брати участь в обговоренні історичних питань, підвищувати в учнів інтерес до предмету, навчальної діяльності, розвивати здоровий дух суперництва та співробітництва, берегти пам'ять народу про історичне минуле, виховувати патріотизм.

Учасники: команди 8-х класів

План
І тур «Обертаючи коло»
ІІ тур «Плутослови»
ІІІ тур – Болільники
ІУ тур – «Хронологічний ряд»
V тур «Що об’єднує? »
VІ тур – Емблеми та назви



Хід роботи
1. Відкриття турніру.
        Дорогі діти! В цьому навчальному році ми з вами стали співучасниками Нової історії. Вивчая теми, виконуя завдання, вивчая життя і діяльність видатних історичних діячів, ми разом з вами здійснили навколосвітню подорож з відважним Магелланом, відкривали Америку з Колумбом, познайомилися з кардиналом Ришельє і козацьким гетьманом Байдою-Вишневецьким, першим царем Іваном ІУ Грозним, громили поляків під Жовтими Водами і Батогом, прагнули об’єднання України з Петром Дорошенко.
       Сьогодні ми зібралися, щоб помірятися силами в знанні   І періоду Нової історії  на історичному брейн-рингу.
       Ми вітаємо команди та їх капітанів:
    8-а -                                      капітан
    8-б -                                      капітан
    8-в-                                       капітан
    8-г-                                       капітан
Щастить вам!
     Судити наш Брейн-ринг буде журі в складі :


До відома всіх:     Болільники та інші команди уважно слідкують за завданнями і можуть доповнювати відповіді.

Оцінювання:          За правильну відповідь команда отримує -3  бала
                                За суттєве доповнення іншої команди, болільників   - 2  бала

Першочерговість встановлюється…

І тур «Обертаючи коло»
         Капітани обертають коло і отримують запитання. Команда може радитися і готувати відповідь протягом 30 сек. Журі слідкує за часом. (Додаток 1)

ІІ тур «Плутослови»  (Додаток 2)
            Команда ділиться капітаном на 2 частини і кожна виконує своє завдання протягом 3 хвилин
      І – криптограма
      ІІ –логогриф, анаграма

ІІІ тур – Болільники  (Додаток 3)
   Правильні відповіді принесуть команді по 0,5 балів

ІУ тур – «Хронологічний ряд»
       Протягом 1 хв. команди встановлюють хронологію діяльності видатних осіб України, потім передають журі.
   

V тур «Що об’єднує? »
        Капітани обирають порядковий номер запитання і протягом 30 сек. команда  готує відповідь.
1. Кортес, Магеллан, Колумб, Васко да Гама, Пісарро.
2. Косинський, Наливайко, Т.Федорович, Я.Барабаш, Сулима, Я.Острянин.
3. Іван Грозний, Єлизавета Велика, Карл Великий, Марія Тюдор,  Вільгельм ІІ Оранський.
4. індепенденти, левеллери, луддити, віги, торі, кавалери, залізнобокі.
5. водяне колесо, паровий двигун, «Дженні», Ричард Аркрайд.
6. Андрусово, Бахчисарай, Константинополь
7. Ж.Кальвін, Генріх VІІІ Тюдор, Мартін Лютер, Томас Мюнцер.

VІ тур – емблеми та назви.
       Журі оцінює  їх відповідність історичній грі

Завершення гри.
Нагородження переможців.
                                                                                                  


                                                                                              Додаток  -  І
1. Чому деякі історики називають Запорозьку Січ козацькою  християнською демократичною республікою?

2. Чому в 60-70 рр. XVІІ ст. не вдалося зберегти єдність України?
3. Чи згодні ?   Англійські робітники підтримували збільшення кількості машин на мануфактурах і фабриках.
4. Хто зайвий в переліку і чому?
Тиціан, Рафаель, Шекспір, Мікеланджело, Рембрандт.
5. З чим пов'язаний вислів : «Вівці поїдають людей» ?
6. З чим пов'язаний вислів:  «Чия влада, того й віра» ?
7. Чи згодні?   
 Польський король за рівнем влади наближався до абсолютизму .
8. Які країни посягали на українські землі протягом її історії?
9.З чим був пов'язаний в Московській державі Смутний час?




КРИПТОГРАММА
Розшифрував ключові слова і замінив цифри відповідними буквами, ви прочитаєте вираз і його автора.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
2, 1, 5, 18,22, 3, 18, 3, 4 – система заходів Івана ІV з метою зміцнення царської влади

7, 3, 9, 10, 5, 11, 10,3, 12, 7, 8  - втручання одних держав у внутрішні справи  іншої

13, 5, 15, 6, 2, 11, 10, 12, 26, 17, 18, 19 -  гетьман Лівобережжя, вбитий під час повстання
                                                                     козаками
20, 21, 8, 6, 9, 4  -  панівний стан Речі Посполитої

23, 21, 18, 24, 4, 11, 10, 9, 4   --  відома англійська королева

27, 21, 2, 13, 2, 25, 4    -  поселення на кордоні держави, звільнене від податків

ВІДПОВІДЬ:
17, 2, 21, 18       1, 5, 4, 12, 15, 23, 20    25, 21, 8           25,10, 5,30,4,11,18  - 

15,4,12,15,23,20     3,4   27,10,13,10 .   21,15,25,2,11,8,17
                              
                                                                                          
                 
     Додаток 3    «Болільники» 

1. В якій країні правив Грозний?
2. Степан Разін – повстанець чи боярин?
3. На які частини Дніпро розділив Україну?
4. Хто очолив НВВ проти Р.П.?
5. Хто правив раніше Карл ІІ Стюарт   чи    Вільгельм ІІ Оранський?
6. Хто правив раніше  Михайло Романов  чи Іван Грозний?
7. Що таке революція?
8. Кого називали козаками?
9. Що відкрив Колумб?
10. В якій країні були Лжедмитрії?
11. Якого англ.. короля стратили?
12. Кого називали шляхтичами?
13. кого називали «віги»
14. кого називали торі?
15. хто такі кріпаки?
16. Хто правив раніше: Іван Мазепа чи Іван Самойлович?
17.В якій країні були « кавалери» та «круглоголові»
18. Автор картини «Джоконда»
19. Автор картини «Сікстинська мадонна»
20. В якій країні відбулася Варфоломіївська ніч
21. Що означає реставрація?
22. В якій країні тривали гугенотські війни?
23. Прізвище Галілео …….
24. Прізвище Васко……..
25. Прізвище Джордано …………
26. Прізвище Дем’ян …………..
27. Яка держава утворилася в результаті Люблінської унії?
28. станово-представницький орган в Англії?


Сценарій позакласного заходу  «Подорож країнами Євросоюзу»

Мета позкласного заходу — проекту :
поглибити та систематизувати знання учнів про країни Євросоюзу;
Формувати уміння працювати творчо, самостійно за декількома джерелами;
 виховувати поважливе ставлення один до одного при роботі у творчому колективі;                                                                   
сприяти використанню комп’ютерних технологій під час підготовки позакласних заходів;
Форма проведення : презентація проекту з використанням мультимедійних презентацій
Обладнання: святково оформлена зала, прапорці країн Євросоюзу, мультимедійна техніка, карта Європи.
Вислови:                                    “ Культура – особлива форма людського життя”
                                                                                                                                        / Мірче Еліаде /
  “ Народ такий, яка його культура”.
                                                                                      / Гарун Агауарський /

 Дівчинка в українському вбранні:
Земля у Всесвіті – краплина.
На ній вода й материки.
І неповторні всі її частини,
Що розвиваються , епохи і віки.
Єднає нас, людей, планета
Яка у Всесвіті одна,
і той, хто близько чи далеко,
Тобі мов брат або сестра.
Куточків різних на Землі багато.
Європа серед них найкраща нам усім,
Бо саме тут нас народила мати.
Європа – наш великий спільний дім!
Ми, українці, живемо в самому серці Європи і відчуваємо себе її часточкою. (на екрані карта світу)
Вчитель Європою давні греки називали міфічну дочку фінікійського царя Агенора. Цар богів Зевс палко покохав її. Перекинувшись на могутнього білого бика, він підійшов до царівни. Вражена красою лагідної тварини, Європа вирішила покататися. Коли вона залізла на спину бика, він раптом кинувся до моря і поплив. Налякані служниці нічого не могли вдіяти, вони тільки голосно кричали і плакали. А Зевс з царівною на спині доплив до острова Крит. Там Європа стала дружиною бога і царицею, а з часом її ім’ям почали називати частину світу.
Ведуча Загальна площа Європи складає близько 10 млн км2. З них 730 тис. км2 займають острови. Найбільшими з них є Нова Земля, Земля Франца-Йосифа, Шпіцберген, Ісландія, Велика Британія, Ірландія, Корсика, Сардинія, Сицилія та Крит. Береги Європи дуже сильно порізані. Майже чверть площі займають великі півострови: Кольський, Скандинавський, Піренейський, Апеннінський, Балканський та інші.
Ведучий Традиційно Європу поділяють на декілька частин. Східна Європа обіймає територію на схід від західних кордонів Польщі, Словаччини, Угорщини і Румунії. Територію на захід від них називають Західною Європою. її в свою чергу теж поділяють на Північну, Південну та Центральну Європу. До північних територій відносять Скандинавію та Фінляндію, до південних — усі країни південних півостровів. Решта складає Центральну Європу.
Ведуча Кількість населення у Європі дорівнює понад 730 млн чоловік. Це число складає велика кількість націй, народів та етнічних груп, які дуже відрізняються одне від одного за національним характером та звичаями. (на екрані карта Європи)
Ведучий У Європі розташовано 47 країн. Кожна з них має свою історію. Всі вони виникли в різні часи, пережили багато поневірянь, мали інші кордони або входили до території інших держав. Так сталося через історичні події, що носили загальноєвропейський характер, тобто впливали на долю не окремих країн, а всіх державних утворень, що колись існували або знаходяться на теренах сучасної Європи зараз.
Ведуча Історія суто європейської цивілізації почалася на о. Крит, де, як ви пам’ятаєте, жила легендарна Європа. Перші мешканці переселилися сюди близько 3 тис. років до н. є. з Малої Азії. Вони принесли на острів знання, запозичені у давніх єгиптян та народів Міжріччя. З часом жителів Крита почали називати мінойцями, від імені міфічного сина Європи, царя Міноса. На думку деяких істориків, саме тут знаходилася легендарна Атлантида, яка внаслідок катастрофи опустилася на дно моря.
Відеоподорож до Європи
Вчитель:  пропоную вам здійснити відеоподорож до країн Європи, пригадати, що вивчали на уроках географії.
-          Увага, по закінченню відеоподорожі  ви повинні назвати країни, про які йшлось у відеоматеріалі.
-          (демонструється відео про країни Європи)
 «Візитна картка Євросоюзу» (на екрані виділяються країни Євросоюзу)
Ведуча Країни-члени Європейського Союзу — країни, що приєднались до Європейської економічної спільноти, починаючи з 1958 року. Спершу Європейський Союз був заснований шістьма країнами, але після 1958 року відбулось п’ять етапів послідовного розширення ЄС. 1 травня 2004 року до ЄС приєднались 10 нових членів, що стало найбільшим розширенням Союзу за всю його історію. Після входження у 2013 році Хорватії ЄС нараховує 28 країн-учасників. карта Євросоюзу
Європейським Союзом називають спілку країн, котрі об’єдналися на добровільних засадах з метою європейської інтеграції. Коло цих країн постійно розширюється. Нещодавно до Союзу входили Бельгія, Італія, Люксембург, Нідерланди, Німеччина, Франція, Данія, Ірландія, Велика Британія, Греція, Іспанія, Португалія, Австрія, Фінляндія і Швеція. А на початку 2004 р. до нього прийняли Угорщину, Кіпр, Латвію, Литву, Мальту, Польщу, Румунію, Словаччину, Словенію, Чехію та Естонію.
Презентація «Подорож до Євросоюзу» супроводжується розповіддю:
Ведучий Зараз ЄС поширює свій вплив на економіку, промисловість, громадські права та зовнішню політику країн-учасниць. Він має на меті введення європейського громадянства, забезпечення свободи, безпеки та законності, сприяння економічному і соціальному прогресу, зміцнення ролі Європи в світі.
Ведуча Діяльність спілки регламентують декілька міжнародних угод: Паризький договір про створення Європейського об’єднання вугілля і сталі (ЄОВС, 1951 p.), Римські договори про створення Європейського економічного співтовариства (ЄЕС) та Європейське співтовариство з атомної енергії (Євратом; нині — Європейська комісія з питань атомної енергії). Усі вони були прийняті ще у 1951 — 1957 pp. Природно, що політичні та економічні зміни в Європі викликали потребу в їхньому корегуванні. Ці зміни були закріплені поправками, зафіксованими в Єдиному Європейському акті (1986 р.), Маастрихтській угоді про Європейський Союз (1992 p.), Амстердамському договорі, укладеному в 1997 р.
Ведучий Головною інституцією ЄС є Рада Європейського Союзу — такий собі наддержавний уряд. Вона складається з міністрів держав-членів, які відповідають за той напрямок роботи, який обговорюється на певному засіданні. Головуючий Ради змінюється кожні шість місяців.
Ведуча У рамках ЄС працює Європейський Парламент. Вибори до нього, починаючи з 1979 p., проводяться кожні 5 років. Його пленарні засідання відбуваються у Страсбурзі, 20 його комітетів засідають у Брюсселі, а секретаріат перебуває у Люксембурзі.
Ведучий Ще однією інституцією ЄС є Європейська комісія. її президент призначається за спільною угодою урядів держав-учасниць. Крім цього, Європейський Союз має свій суд (Європейський суд) і банк (Європейський банк). Офіційними мовами в ньому вважаються мови усіх держав-учасниць. А нещодавно відбулася ще одна дуже важлива подія. 28 лютого 2002 р. більшість країн ЄС виключили з обігу свої національні купюри. Замість них була введена загальноєвропейська валюта євро. Цікаво, що банкноти абсолютно єдині для всіх країн, а от монети з одного боку однакові, а з іншого — індивідуальні для кожної країни.
Схоже на те, що поступово вся Європа зіллється в одну велику конфедеративну державу з єдиними органами управління.
Презентація творчих проектів
«Рекламна візитівка країни»
(учні заздалегідь готують командою презентацію  держави Євросоюзу і виступають в ролі представників країн).
План  презентації:
Офіційна назва країни, загальні відомості.
ЕГП.
Господарство.
Цікаві факти про країну.
Представниця Польщі. Розповідає про країну, на екрані презентація
Вчитель: Польща – країна в центральній Європі, одна з великих європейських держав. Столиця Польщі – Варшава – місто традицій і сучасності. Польща багата пам’ятниками архітектури, національними стравами, культурою, музикою, художньою керамікою, тканинами та склом.
Усі пам’ятають польське прислів’я: «Пийте, їжте й ослабте свій пасок». Поляки – гостинні люди і пригощають усіх, «чим хата багата»
Фотопрезентація «Польща»
Запитання до представників України
(за кожну правильну відповідь представники України отримують прапорець Євросоюзу)
1.У якій частині Європи розміщена країна Польща? (У Центральній Європі.)
2.Яке море омиває береги Польщі? (Балтійське.)
3.Як називається католицький собор? (Костьол.)
Представниця презентує Грецію
Розповідає про країну, на екрані презентація
Вчитель: Греція — країна з багатою історичною спадщиною з виключно природною красою.   Загадкові гори, прекрасні острови, золотий пісок, чисте, блакитне море та найдавніші пам’ятки цивілізації роблять цю країну ідеальним місцем для подорожей, відпочинку та розваг.
Жити по-грецьки: багато спати, їсти, пити каву, милуючись морем.
Відеосюжет про природу Греції
Запитання до представників України:
1. У якій державі та коли взяли свій початок Олімпійські ігри? ( Греція, 776 р. до н.е.)
2. Назвіть ім’я творця таблиці множення. (Піфагор.)
3. Кого згадують медичні працівники, даючи клятву при вступі на роботу? (Гіппократа.)
Презентація «Греція»
Представник Італії презентує країну (звучить італійська мелодія)
На світі є країн багато,
Та хочемо ми розказати
Вам про Італію – країну,
Лише у цій країні, в Римі,
Є папа для усіх народів.
Тут проживають сеньйорити і сеньйори.
Південний чобіток Європи,
Там Аппенинські гори,
Середземне, Іонічне море .
Сардинія, Сицилія – острови,
Річки там – Тибр, Арно і По – чудової краси.
При красі такій природи
Живе чудовий там народ.
Красивий, сильний і співучий,
Талановитий незвичайно.
Великі Страдиварі і Гварнері –
Їх скрипки виконані у дивній манері.
Відомі всім Джордано Бруно
І суд над Галілео Галілеєм,
І досліди із тиском Торрічеллі,
Дивують світ картини Рафаеля, Ботічеллі.
Мікеланджело, Да Вінчі, Амматі і Челіні,
Гра Софі Лорен і фільми Федеріко Феліні.
Лоретті голос золотий…
Здається, це земля впливає
Так благодатно на людей.
А як вони будують  добре:
Колізей і Тріумфальна арка,
В Мілані – опера Ла-Скала,
У Пізі – падаюча башта,
У Римі – Пантеон.
Усе в Італії прекрасно,
Вона – країна-чемпіон!
Представник Італії розповідає про країну, на екрані презентація
Відеосюжет про визначні місця Італії
Запитання до представників України:
У якомі місті знаходиться падаюча башта? (м.Піза.)
Яку назву мають знамениті італійські макаронні вироби? (Спагеті.)
Як звали ватажка гладіаторів, який під Даніель Версаче вів повстання в I ст. до н.е.? (Спартак.)
Презентація «Італія»
Слово гостям з Франції
Представник Франції (демонструється фільм «Париж» Золотий глобус)
О, Франція! Європи серце!
Ти матінка моди й вина!
І завдяки твоїм старанням
Любов у серці ожива…
Тебе обіймають Середземне море
І Атлантичний океан,
А Альпи й Піренейські гори
Навколо тебе створюють паркан.
Річки твої : Лаура, Сена, Рона,
Життя несуть на Єлисейські поля,
Ла-Манш протока й Па-Де-Кале
Єднають Францію й Британські береги.
Налічує історія твоя чимало років –
Від мушкетерів, королів та світських дам,
Що залишили нам у спадок Лувр,
Версаль, Пале-рояль і Нотр-Дам.
Сини твої прославили країну :
Ампер, Декард, Вієт і П’єр Ферма.
Подарували світу щастя не одну хвилину
Бальзак, Гюго, Мольєр і Олександр Дюма.
Твої традиції підтримали нащадки :
За тебе воював Наполеон,
Зідан у спорті, Джо Дасен – в естраді,
В кіно прославився Ален Делон.
Перлиною твоєю ж завжди буде
Те місто, що Парижем зветься і здавна,
Де тріумфальна Арка, Ейфелева вежа
Кохання, моди і краси сповна…
Республіка свободна , сильна, вільна –
Багато в ній талантів та ідей,
У світі Франція єдина
У неповторності своїй.
Представник Франції розповідає про країну, на екрані презентація
Демонстрація моди (відеоролик)
Запитання до представників України
Яке місто є міжнародним центром туризму, відоме курортами, пляжними карнавалами, фестивалями? (Ніцца.)
Як називається вищий законодавчий орган країни? (Сенат.)
Яке місце за площею посідає Франція в Європі? (друге.)
Представниця Великої Британії.  Розповідає про країну, на екрані презентація
Вчитель: вівсянка, пудинг, ланч і чай, футбол, Шекспір, Ньютон, «Бітли», Леді Ді – це все про країну непорушних традицій і сучасних поглядів на життя. Англія відрізняється неймовірною терпимістю до всього нового та трепетним відношенням до всього раніше завойованого. Можна багато говорити про всі переваги, але кожний знайде для себе те, до чого лежить душа… Адже Англія – це держава яка може зацікавити та полонити будь-кого.
Звучить пісня «Yesterday»
Запитання до представників України
Які історичні області входять до Сполученого Королівства Великої Британії? (Англія, Шотландія Уельс, Північна Ірландія.)
Як по-іншому називають Великобританію? (Туманний Альбіон.)
Як називається вежа з годинником у Лондоні? (Біг Бен.)
У якому замку зберігаються коштовності англійської корони? (Замок Тауер.)
Презентація Великобританії
Представниця Іспанії. Розповідає про країну, на екрані презентація
Відеосюжет про іспанських тореадорів
Вчитель: Іспанія –країна з багатовіковою історією, відомою літературою та мистецтвом, цікавою культурою. Унікальна традиція іспанців – це бій биків, знаменита корида. Головна особа кориди – матадор, який вбиває бика. Найвідоміший матадор, національний герой Іспанії – Хуан Антоніо Руїс. Країна славиться надзвичайними курортами, сільськими пейзажами, шедеврами національної кухні, архітектурою.
Запитання до представників України
1. Як у перекладі з Філіппінської мови називається Королівство Іспанія? (Берег променів.)
2. Як називається традиційний національний турнір бою з биком? (Корида.)
3. У якому місці знаходиться морський музей – пам’ятник Колумбу, де міститься модель його корабля «Санта Марія» в натуральну величину? (Барселона.)
Презентація «Іспанія»
Ведучий:  А зараз ми пропонуємо вам запитання «Що ми знаємо про Євросоюз» (за кожну правильну відповідь представники отримують прапорець Євросоюзу)
Запитання до представників країн
Коли святкується День Європи? Коли й ким було запроваджене це свято? (20 травня, Робертом  Шуманом  9 травня 1950 р.)
Скільки держав входить до складу Євросоюзу? (27.)
Перелічіть головні органи ЄС і Європейських Співдружностей. (Європейська Рада, Європейська комісія, Рада ЄС, Європейський Парламент.)
Назвіть дату виникнення Європейського Союзу. (11 листопада 1993 року, після набуття чинності Маастрихтської угоди.)
Яка державна мова ЄС? (Офіційна мова кожної країни-члена ЄС – 21.)
У скількох країнах запроваджена єдина валюта – євро? (У 12 із 27.)
Коли був прийнятий План дій Україна – ЄС? (21 лютого 2005 р.)
Які ключові сфери охоплює План дій Україна – ЄС? (Політичний діалог і реформа, торгівля, правосуддя, енергетика, транспорт, інформаційне суспільство, соціальна політика.)
Де знаходиться штаб-квартира Ради Європи? (У місті Страсбург, Франція.)
Додаткові запитання:
В ч и т е л ь: У вас на столі є по два конверти. В одному з них назви країн, у другому – «родзинка» (щось особливе, цікаве про цю країну).
Ваше завдання: до кожної країни підібрати «родзинку».
Люксембург – кузня Західної Європи, сталеве царство.
Данія – тваринницька ферма Європи.
Португалія – країна емігрантів, швейна фабрика Європи.
Швейцарія – країна найнадійнішого сейфу, країна – банкір, країна – готель.
Нідерланди – світовий центр квітництва, королівство дерев’яних черевиків, країна сиру, вітряків і тюльпанів.
Ліхтенштейн – світовий лідер з виробництва зубних протезів, кераміки, стоматобладнання.
Монако – країна–казино.
Ісландія – країна–рибалка.
Сан-Маріно – держава на одній горі.
Фінляндія – країна озер і боліт, вкрита снігом до семи місяців на рік.
Австрія – альпійська республіка.
Швеція – одна з найбільших країн Європи. Жителі цієї країни отримують високу зарплату і витрачають на відпочинок грошей більше, ніж будь-яка інша нація у світі.
Вчитель: дякую всім учасникам проекту  і, відповідно, підраховуємо отримані пропорці, оскільки представники України мали більше можливостей отримати більше прапорців, то, мабуть і наша держава має багато шансів стати членом Євросоюзу.
Українка.
В Європейськім Союзі – могутні країни,
І бажає вступити в Союз Україна.
Ми – держава незламних людей,
Маємо безліч пропозицій, цікавих ідей.
Сміливо дивімось у майбуття,
Цікаве й щасливе творімо життя.

Брейн-ринг «Мозаїка»

Мета: сприяти розвитку пізнавальних здібностей, психічних процесів, удосконалення навичок роботи в команді, формуванню ціннісних орієнтацій.
Ігрові аксесуари: сигнальні картки (за кількістю команд), пісочний годинник, табло “Рахуй до ста”, (за кількістю команд).
Музичне оформлення: інструментальна музика.
Технічні засоби: музичний центр (комп’ютерна техніка)

Вступ

Ведучий: Радо вітаємо всіх, хто прийняв правильне рішення і прийшов цікаво провести власне дозвілля. Запрошуємо вас взяти участь у брейн-ринзі. Звертається до присутніх: Спробуйте пояснити значення словосполучення “брейн-ринг”.

Обговорення значення слова

Ведучий: Слово “брейн-ринг” у перекладі з англійської мови означає “розумові змагання” на майданчику. Пропонуємо й вам випробувати свої розумові здібності та впевнитися у власній ерудиції. Структура гри – три тури по п’ять запитань. Можуть бути використані резервні питання. Нагадаємо правила та умови гри.
Правила гри
·        Команда має право піднімати сигнальну картку тільки після слова ведучого “час”.
·        Команда має право лише на одну відповідь.
·        Зараховується повна відповідь.
Умови гри
·        Грають усі команди одночасно.
·        Питання зачитується один раз.
·        Правильна відповідь оцінюється в один бал.
·        Якщо жодна команда не знайшла правильної відповіді, то цим питанням розпочинатиметься наступна гра.
План проведення гри


Варіант 1

І тур

1.        Скільки хвилин  потрібно стояти в холодній воді для зміцнення кінцівок рук і ніг? (Не більше 1 хвилини)
2.        Який фруктовий сік запобігає ускладненню після грипу? (Вишневий)
3.        Що таке погонофія? (Несвідома боязнь бороди)
4.        Який овоч називають народним пеніциліном? (Часник)
5.        Які вагітні комахи побували в космосі задля наукових досліджень? (Цвіркуни)
Оголошення результатів гри в І турі

ІІ тур

1.     Вираз “зібрання відомостей з різних галузей знань” грецькою мовою звучить як одне слово. Назвіть його. (Енциклопедія)
2.     Назвіть головний недолік пісочного годинника. (За його допомогою можна виміряти короткий відлік часу)
3.     Настойку з яких квітів використовували в народі для видалення ластовиння? (З квітів кульбаби)
4.     Яку тварину стародавні греки називали “річковий кінь”? (Бегемота)
5.     Назвіть слово, яке в жителів островів Тихого океану – малайців – означає “лісова людина”. (Орангутанг)
Оголошення результатів гри в ІІ турі
ІІІ тур
1.     Який мінерал називається “мінералом спокою? (Магній)
2.     Коли постава жінки автоматично змінюється? (Коли вона стає на підбори)
3.     Цей плід був названий персами. Він здавна застосовувався в українській народній медицині як сечогінне, при набряках ниркового та серцево-судинного походження. Що це за плід? (Кавун)
4.     У період середньовіччя яйце символізувало чотири елементи світоутворення. Назвіть їх. (Шкаралупа – землю, мембрана – повітря, білок – воду, жовток – вогонь)
5.     Який городній овоч величають “ягодою довгожителем”? (Гарбуз)
Оголошення результатів гри в ІІІ турі

Резервні запитання

1.     Стародавні римляни першими стали використовувати серветки. А з чого вони виготовлялись? ( З азбесту. Після обіду їх не мили, а щоб їх очистити кидали у вогонь)
2.     600 років тому у Франції з’явились перші тарілки. А якої вони були форми? (Чотирикутні)
3.     Яка корисна копалина є чудовим антисептиком, добре гоїть усі запалення, має протипухлинні властивості? (Глина)
4.     В якій країні був виведений грейпфрут? (В Індії)
Оголошення результатів гри, відзначення учасників та нагородження переможців



Варіант 2

І тур

1.     Після вживання цього фрукту потрібно прополоскати рот, бо кислота, яка міститься в ньому, роз’їдає зубну емаль. Назвіть цей фрукт. (Ананас)
2.     Визначте: м’ясо, рибу чи гарнір потрібно поливати соусом або підливою? (М’ясо і рибу)
3.     Ця олія вважається сажотрусом нашого організму. Вона попереджає захворювання судин  і утворення тромбів. Її приймають з метою профілактики й лікування атеросклерозу. Назвіть її. (Лляна олія)
4.     День у день козаки їли рибу, яку спіймали в річці та затируху, або соломаху – так її ще називали. А що таке затируха? (Рідка каша з борошна)
5.     Чим козаки виміряли подрібнені фрукти та інші рослини для приготування вітамінного узвару та й інших страв? (Жменями)

Оголошення результатів гри в І турі

ІІ тур

1.     Козаки готували узвари на ковальській та козачій воді. А що це за вода? (Ковальська: вода, в яку коваль занурював шаблю для загартування після кування; козача: вода, в яку занурювали шаблю після заточки)
2.     Назвіть оздоровчі приправи, які використовували козаки під час вживання їжі. (Сіль та перець)
3.     З трави цих рослин готують настої і відвари для боротьби із шкідниками. Ці квіти, висаджені між рядками полуниці, рятують її від нематоди, а капусту оберігають від пошкодження капустяною міллю. Фарбою, одержаною з цих квітів, у харчовій промисловості у жовтий колір фарбують сири та кондитерські вироби. Назвіть цю традиційно українську квітку. (Чорнобривці)
4.     Вона здавна вважається найспівочішим деревом світу, бо саме з неї скрипкові майстри робили свої інструменти. Назвіть це дерево. (Ялина)
5.     Зображення цієї квітки в Японії – священне, і на підставі державних законів право носити тканину з її малюнком мали тільки члени імператорської родини. Решта ж у випадку порушення цього закону караються смертною карою. Назвіть цю квітку. (Хризантема)

Оголошення результатів гри в ІІ турі

ІІІ тур
1.     Запорозькі козаки мали велику схильність до жартів. А кого козаки жартома прозивали «махинею»? (Того, хто був надзвичайно малого зросту)
2.        Це слово складається з двох прадавніх основ: «бала» (сила, влада) та «ва» (володіти, осягати). Назвіть його. (Булава)
3.        Що вигукували виборці-козаки, коли вітали нового гетьмана? (Слава)
4.     За що козаки карали винуватця, приковуючи його до гармати? (За відмову повертати борг)
5.     Запорожці завжди голили голови й залишали хіба що чуприну, тобто невеличкий чуб, або «оселедець». Була й інша назва: цим словом українців називають і дотепер.  Яка? (Хохол)

Оголошення результатів гри в ІІІ турі

Резервні питання

1.        Чим неодмінно супроводжувалось бенкетування кошового, отаманів та козацької старшини? (Гарматною стріляниною)
2.        Що вважалось найбільшою провиною козака та жорстоко каралося? (Вбивство козаком козака)
3.        Яку пору року вибирали козаки для військового походу проти татар? (Осінь)
4.        На островах якої наймогутнішої водної артерії країни доводилося зводити свої фортеці козакам? (Дніпра-Славути)
5.        Обіди козакам на стіл подавали у ваганах. Як по-іншому називали цей посуд? (Корито)
6.        Назвіть автора відомих рядків: «Було колись в Україні – ревіли гармати; було колись – запорожці вміли панувати». (Т.Г.Шевченко)
7.        Що в перекладі з тюркської мови означає слово «козак»? (Вільна людина)


Оголошення результатів гри, відзначення учасників та нагородження переможців





                                                                                                                                                 

Немає коментарів:

Дописати коментар